6 september 2014

Jösses - vilket rån!

skärmdump, Sveriges Radio

Nyheten häromdagen på SR Stockholms hemsida var överraskande och sensationell. Genom kriminallitteraturen vet vi att pitoler förekommer - som privatdetektiven Ture Sventon brukar råda: "Använd endast pitolerna i nödfall!" Men pistiller? Fast det är klart, i skumma botanikerkretsar kan det nog vara frestande att ta till blommornas pistiller när man ska ut och råna.

rånare

Jag måste erkänna att jag faktiskt befunnit mig vid brottsplatsen. Åtminstone på samma väg där rånet skedde, Strandpromenaden, fast runt 22 timmar före rånet. Men teoretiskt sett skulle jag ju kunna ha varit där för att reka. Men jag vill verkligen framhålla att jag aldrig någonsin sysslat med botanik - och aldrig någonsin kommer att göra det heller! Jag är för övrigt uppvuxen i det här villasamhället bara en liten bit från Nackamasternas fossingar och har naturliga kopplingar. Så nu vet ni det - ni på Nackapolisen som kanske läser detta.