30 juni 2011

Ooo - vilka skyltar dom har!

sok, byggnadcoop konsum, byggnadgoogle, byggnad

Coop Konsum                                              Googles Sverige-kontor                                Sveriges Olympiska Kommitté 

skylt 1
                                              Utanför Coop Konsum i Älta i Nacka.

skylt 2
                              Utanför Googles Sverige-kontor, Kungsbron 2 i Stockholm.

skylt 3
                     Utanför Sveriges Olympiska Kommitté. Kansliet i Stockholms Stadion.

                                            Det är sannerligen inte lätt att vara hund.
                       Och i skarpa lägen är det ju direkt olämpligt att tvingas vara kopplad.
                                                         Rent ut sagt livsfarligt!

hund

PS.
Hmm. Ja, det var visst så att två av skyltarna egentligen bara existerar här på bloggen. Ännu så länge. Men den översta finns (redan) i verkliga verkligheten.Tufft.

10 kommentarer:

  1. övertygad om att de läser din blogg så snart finns nog alla tre som verkliga skyltar !
    Visst kan man hitta festliga skyltar om man är uppmärksam.
    Själv kollar jag av naturliga skäl(jag arbetar ju med reklam) ofta på olika reklamskyltar i affärer och på andra ställen.
    En del är riktigt snitsiga en del tämligen töntiga
    ha en bra kväll

    SvaraRadera
  2. Hahaha vilka underbara skyltar!
    Riktigt roligt att Coop-skylten faktiskt redan finns.
    Men jag måste erkänna att jag tycker lite synd om den där stackars hunden, hur länge ska han orka springa sådär, förföljd av elaka katter och allt...

    SvaraRadera
  3. Ah, jag tyckte väl att jag kände igen Ältas gamla hederliga Konsumbutik. Denna byggnad och dess inrättning på gatuplan brukar vara en hållplats för glass- och läskintag vissa dagar då cykelvädret är på tok för bra för en medelålders herre utan kondition. Det har faktiskt hänt en gång att jag gick sträckan, och vände här vid Koperativa Förbundets matvarubod i Älta. För normalt sett brukar jag cykla vidare till bensinstationen och ta nästa glass innan det blir hemfärd via Flatenbadet (ja, det serveras glass där sommartid, det vet jag) och Skarpnäcks överbyggda flygfält.

    SvaraRadera
  4. haha tur man i te ´är hund då. ja det var en häftig skylt..

    SvaraRadera
  5. Hej Kjell! Ja, skylt-Sverige är en guldgruva för humoristen. Förstås även utomlands finns en del "udda" ...

    SvaraRadera
  6. Hej Nurseblog! Själv är jag betydligt mer hundsinnad än kattsinnad. Kanske skymtar i inlägget ... Även om möjligen den stackars jycken på animeringen liknar en s k kamphund ...

    SvaraRadera
  7. Hej Peter Harold! Härligt att du är bevandrad & becyklad i Nackaförhållandena. Minns exempelvis också att du hade en del att berätta om bävrarna i Nacka, min barndoms- och uppväxtkommun.

    SvaraRadera
  8. Hej Kloppan! ... fast man måste ju inte vara hund för att tvingas slita som en ...

    SvaraRadera
  9. Alltid avis på fyndiga människor med klurig hjärna.
    min är för rak. Hjärnan alltså ;)

    SvaraRadera
  10. Du får skicka dina skyltförslag till google och olympiska kommittén! Det får du nog några hackor för så att säga! :)!

    SvaraRadera

>

<$BlogItemCommentCount$> comments