22 juni 2011

Någon som är lite arg?

Från texten på de sex lapparna: 'Hur kan ni? Jag lovar att trycka ned påsen i käften om jag ser någon skräpa ned på detta sätt. Vi bor och lever här och vill inte leva m. råttor och annat skit. PLOCKA UPP!'.
Två lite övergivna soppåsar strax intill sopnedkasten.happy rats Pictures, Images and Photos

Sanitär katastrof. Hurra! Hurra! Hurra! Hurra! Hurra!

Men samtidigt hela sex stycken (!) rätt så oglada lappar, upptäckta av en slump inte så långt härifrån.
Strängt taget har jag aldrig sett sådan här lappilska förut.
Nedskrivet och upptejpat under ett svåröverträffat raseriutbrott, kan väl inte vara annat.
Men. Det var ju bara två lite övergivna soppåsar i grannkvarteret.
Kunde ha varit värre. Eller bättre:


10 kommentarer:

  1. Hohoho det där var dt roligaste jag sett på länge :) Mycket läsvärd blogg i övrigt!

    SvaraRadera
  2. Hahaha det verkar ju råda rena lappsjukan i området!

    När den grannen är på det humöret vill man nog helst undvika att möta honom eller henne i trappuppgången...

    SvaraRadera
  3. Ja, någon är nog lite arg, men inte du. Stort Grattis till dagens vinst på BloggLotto!
    Trevlig Midsommar!
    Kram/Monica

    SvaraRadera
  4. Hej Brianna! Lite av "a conflict of interests", för att uttrycka det lite internationellt ...

    SvaraRadera
  5. Hej Nurseblog! Jag var egentligen ute med kameran för att föreviga den mycket imponerande regnbåge som prydde himlen tidigare i veckan. Men det gick fotografiskt åt skogen. Och så på hemvägen stötte jag på detta ...

    SvaraRadera
  6. Hej Monica! Ja, visst är det märkligt hur mycket inneboende ilska det verkar vara hos en del.
    Den främsta kanalen för anonyma, skriftliga spyor är ju numera nätet. Handskrivet - på SEX lappar, dessutom - torde väl kunna betraktas som nästintill en rariret. Numera. Glad midsommar!

    SvaraRadera
  7. Var riktigt roligt. Undrar just hur han/hon tänkt.
    En tanke efter den andra och en vända efter den andra?
    Eller inget större lapp. För mycket att säga?

    SvaraRadera
  8. Hrm... *harkel* Jag skall först säga att jag är helt oskyldig till dessa lappar, men det är sant att jag tillhör en av alla dem som vädjar till mina medmänniskors hyfs och fason medelst egenhändigt komponerade meddelanden...

    Mina grannar har/hade ovanan att lägga sina soppåsar utanför sina dörrar. För mig som doftintolerant kan det betyda att jag måste gå och spy eller ligga till sängs i någon timma (så var min vardag för några år sedan). Till slut satte jag upp en lapp med texten: "Kompostering av hushållssopor i trapphuset undanbedes". Det tog skruv och folk skötte sig i flera månader efter det.

    SvaraRadera
  9. Hej Antonia! ... fast felfri svenska på alla lapparna. Inte helt eleganta formuleringar (så att säga) - men språkligt felfritt. Vederbörande verkar både inte alls kultiverad OCH på något sätt just kultiverad.

    SvaraRadera
  10. Hej Peter Harold! Ja, rediga kungörelser ska det vara. Om det ska vara. Och helst icke-anonyma.

    SvaraRadera

>

<$BlogItemCommentCount$> comments